Transsylvanian pop queen: Dancs Annamari

Sună tare nu? Poate că şi este. Dancs Annamari e o concetăţeancă de a mea din Sfântu Gheorghe. E o fată foarte drăguţă şi cumsecade şi off-stage. Ea este prima, şi deocamdată unica divă pop maghiară din România care cântă bilingv.

Câteva dintre piesele ei în română au ajuns şi pe canalele de muzică româneşti, iar câteva dintre maghiare au avut succes şi în Ungaria. Are un fan club foarte răspândit în comunitatea maghiară din Transilvania, de la Satu Mare, până în Secuime. Practic abia găseşti o serbare, festival maghiar de la noi la care ea să nu cânte.

Nu cântă genul meu de muzică, dar oricumi eu o stimez foarte mult pentru ce a reuşit prin munca a foarte multor ani. O stimez şi mai mult pentru faptul că a avut curajul să rupă nişte bariere interetnice greu de trecut prin Ţara Secuilor.

Mai multe informaţii despre ea puteţi găsii aici: http://dancsannamari.com/

Vă recomand să urmăriţi aceaşi piesă apărută recent în română şi în maghiară. Locaţia e una specială: Lacul vulcanic Sfânta Ana, la graniţa Harghitei cu Covasna, un loc foarte iubit pe aceste meleaguri.

Dancs Annamari: Poate (RO)

Dancs Annamari: Gondolj Rám (HU)


15 responses to “Transsylvanian pop queen: Dancs Annamari

  • olahus

    Nu e la primul ei cantec cu versiune romana. Nu prea imi plac cantecele in care „noi” rimeaza cu …”noi”, dar o admir si eu pentru depasirea barierelor si pentru ca nu a lasat maghiara. Urmatorul pas ar fi o melodie bilingva… Simt ca avem nevoie de astfel de poduri…

  • andreimvc

    Data viitoare trebuie sa trimitem la Eurovision o melodie bilingva: maghiaro-romana. Asa vom arata tutoror ca ungurii din Romania nu sunt deloc marginalizati, si ca in realitate ne iubim ca fratii.

  • olahus

    Data viitoare poate nu mai trimitem NIMIC la Eurovision, ca nu merita. M-am convins de asta de cand am inceput sa NU ma mai uit la concurs, anul asta😀

    Acum, pe bune, stim toti cum se voteaza. Pana nu se face un sistem sa se elimine votul geografic, nu o sa avem sanse sa castigam. cel mult sa ocupam locul 3, cand venim cu melodii si show-uri bune.

  • István

    Eu nu înţeleg care-i treaba asta cu Eurovison-ul.Toată lumea se uită la acel kitch European…

    Este vorba despre melodii pop, care prinde la mase.Este vorba de melodii mediocre.Nici o piesă nu a avut viaţa lungă, să zicem un an doi.Este vorba de o maşinărie de bani atâta tot.Este un MTv live European.

    În România totdeauna a prins acest show.Oamenii Plâng şi râd cu el.

  • olahus

    eu am vorbit cu multi francezi care nu dau doi bani pe concurs. Dar la noi e ceva legat de imaginea tarii: ne inchipuim ca se va imbunatati substantial daca vom castiga si vom gazdui concursul. Eu insa cred ca la Eurovision se uita mai ales est-europenii si, din vest, imigrantii (sau cetatenii tarilor mai putin cunoscute, gen Malta) care viseaza si ei ca tara lor…

    Asa ca mare castig de imagine n-ar fi.

  • Márton Zoltán

    Eurovision e genul filmelor braziliene in muzica😦

  • gashicsavargo

    feels like the 90s ….LOL

  • C

    o, Doamne, parcă e Andre, fetele alea două din anii 90.
    dar asta cu „mu’mi place melodia” a fost deja convenită.
    în rest, bravo!, e nevoie de orice efort de spargere a stereotipurilor!

  • Alin

    Dancs Annamari poate ca este deocamdata singura care incearca sa faca ceva bun prin muzica, multe melodii au aparut si in ramana si maghiara,chiar daca unele cuvinte rimeaza intre ele banal sa nu uitam ca ea este de etnie maghiara… ea in momentuld e fata face ceva extraordinar pentru romanii din secuime…
    avansam spre multiculturalism si multiculturalitate….

  • Alex

    Trebuie să admit că nu m-am mai uitat la televizor de o bună bucată de timp… dar în afară de „Seara mea” nu mai ştiam alte melodii ale ei.
    Poate ar fi bine să fie promovată ceva mai mult şi pe aici, prin sud. Are o voce extraordinară, mult mai bună decît a multor altor „cîntăreţi” din momentul ăsta.

  • Csaba

    Annamari n-are accent în română, din păcate, se aude foarte tare.

  • kelemen raluca

    imi place mult melodile ei sunt super

  • MARIUS

    ASTAZI 11 MARTIE 2009 ESTE ZIUA EI DE NASTERE, IMPLINESTE 28 DE ANI ! LA MULTI ANI SI MULTA FERICIRE DIN TOATA INIMA ! BOLDOG SZULETESNAPOT DRAGA ANNAMARI !

  • petre

    Prima melodie cu Annamari pe care am ascultat-o a fost o melodie in maghiara la emisiunea in limba maghiara.

    Nu cunosc limba insa mi-a placut mult cum a cantat si mi-am zis in sinea mea ca va ajunge departe.
    Avea o claritate a vocii dar si un stil destul de placut care te atragea. Nu avea nimic din vulgaritatea majoritatii vedetelor din Romania si parea o persoana joviala.
    Ulterior am auzit si cateva melodii in romana, fapt ce ma bucurat dar parca mi-au placut cele in maghiara mai mult.
    Per ansamblu, are o voce frumoasa.
    Cat despre Eurovision intradevar este un concurs de doi lei.

Lasă un răspuns

